Změny ve vzhledu i fungování vyhledávačů můžeme pozorovat neustále. Google se nyní rozhodl udělat největší změnu od spuštění algoritmu RankBrain, k čemuž došlo v roce 2015. Nová aktualizace nese název BERT a jejím hlavním účelem je, aby se nám snáze hledalo. Podívejme se, co je jeho hlavním cílem a s čím musí počítat uživatelé i marketingoví specialisté.
Porozumění přirozenému jazyku
Google je největší a nejpoužívanější vyhledávač na světě. Z toho důvodu se snaží, aby co nejlépe rozuměl dotazům, které do něj lidé vkládají. Právě porozumění jazyku je hlavním cílem tohoto algoritmu. Z vyjádření společnosti vyplývá, že díky nejnovějším pokrokům a strojovému učení jsou nyní schopni skutečně rozumět dotazům a poskytovat uživatelům nejlepší možné výsledky, což je hlavním posláním Googlu. Mohli bychom se tak všichni dočkat relevantnějších výsledků. Co to bude znamenat pro firmy?
Základní přínosy algoritmu BERT
BERT je algoritmus hlubokého učení přirozeného jazyka. Podle společnosti může ovlivnit až 10 procent vyhledávaných dotazů a pomoci odhalit kontext slov. V současnosti aktualizace zahrnuje pouze angličtinu, ale postupem času se rozšíří i do dalších jazyků, takže to rozhodně nemine ani nás. A je to určitě dobře, protože právě kontext je velice důležitý. Navíc v češtině existuje obrovské množství dvojsmyslů, které tato aktualizace může odstranit.
Nebudete tak muset dotaz vkládat třikrát v různých podobách jen proto, aby vás Google pochopil. To bude skvělé pro uživatele, ale také pro firmy, které tomu budou moci přizpůsobit propagaci a nebudou muset znít jako roboti. Konečně bude možné zadávat klíčová slova v běžné mluvě, což hodně ovlivní i návštěvnost, konverze a další podstatné body online marketingu. Jedno je už nyní jisté. Na kvalitní obsah se budete muset soustředit více, než kdy předtím, protože BERT rozhodně nebude zobrazovat nekvalitní webový obsah.